Jedna věc, kterou jsem nikdy nečekal, že kdy budu dělat, je zavádění systému řízení kvality. Osud mě však doběhl a stojíme teď před rozhodnutím, jak to udělat. O ISO jsem si nikdy nemyslel nic pěkného a pochyboval jsem o jeho skutečném přínosu, ale teď je potřeba změnit přístup, protože úkol zněl jasně.
Trochu naděje mi dává japonská Umedova definice managementu kvality: "Systém managementu kvality je ta část celkového systému řízení organizací, která má garantovat maximální spokojenost zákazníků tím nejefektivnějším způsobem [NENADÁL, 2016:s12]." Má největší pochybnost k ISO je v tém části o nejefektivnějším způsobu. Jak může tuna papírů a procedur tohle zajistit? Na první pohled mi to přijde, jako ten největší zdroj neefektivity.
Kontaktoval jsem bývalého kolegu, který teď pracuje u TÜV SÜD. Před osmi lety mi poslal nabídku na zavedení ISO 9001, z díky jsem odmítl, že naše firma není cílová pro systém řízení kvality, snažíme se spíše používat zdravý rozum.
NENADÁL, J. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-426-4.
Trochu naděje mi dává japonská Umedova definice managementu kvality: "Systém managementu kvality je ta část celkového systému řízení organizací, která má garantovat maximální spokojenost zákazníků tím nejefektivnějším způsobem [NENADÁL, 2016:s12]." Má největší pochybnost k ISO je v tém části o nejefektivnějším způsobu. Jak může tuna papírů a procedur tohle zajistit? Na první pohled mi to přijde, jako ten největší zdroj neefektivity.
Kontaktoval jsem bývalého kolegu, který teď pracuje u TÜV SÜD. Před osmi lety mi poslal nabídku na zavedení ISO 9001, z díky jsem odmítl, že naše firma není cílová pro systém řízení kvality, snažíme se spíše používat zdravý rozum.
NENADÁL, J. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-426-4.
Komentáře
Okomentovat